اگلی کچھ قسطوں میں اپنی سال کی کارگزاری لکھوں گا۔مجھے تبلیغی سال کے دوران تقریبا ۲۰ ممالک کے لوگوں کے ساتھ عربی ، انگلش اور فارسی زبانوں کی ترجمان کے طور پر خدمت کا موقع ملا۔ فللہ الحمد۔ یہ ٹیپیکل تبلیغی قسم کی کارگذاری نہیں ہے ، بلکہ پاکستانی اور غیرملکی مہمانوں کے ساتھ گزرے ہوئے دلچسپ واقعات ہیں جو میرے لئے زندگی بھر کے لئے خوبصورت یادیں بن گئے۔سال کی کہانی شروع کرنے سے پہلے میں ۲۰۱۱ سے پہلے کے اپنے مختلف تبلیغی جماعت سے متعلقہ واقعات کو بھی بطور یادداشت تحریر کرنا چاہوں گا۔
پہلا چلہ : پہلی
تشکیل گوجرانولہ ، قلعہ دیدار سنگھ،۲۰۰۴
میں پہلی دفعہ
چالیس دن کی جماعت میں غالباً ۲۰۰۴ میں گیا تھا ۔ یہ تشکیل مدرسہ جامعہ باب الرحمت
گلشن حدید کی طرف سے تھی۔ ۔ اس زمانے میں فراڈی قسم کے لوگوں کے تبلیغی بن کر فراڈکرنے
کے بہت سے واقعات ہورہے تھے ۔ مرکز
رائیونڈ میں مخصوص تعداد میں طلباء کوایک جماعت میں جانے کی اجازت ہوتی تھی باقی ساتھی
عمومی حلقے کے ساتھ ملانے ہوتے تھے ۔ ہم چار پانچ طلباء ایک جماعت میں تھےاس جماعت
کا امیر ہمارے ایک طالبعلم ساتھی بھائی سعید کو بنایا گیا، جو کہ مجھ سے پچھلی
کلاس میں تھے۔اس جماعت میں ایک نابینا ہمارے ساتھ تھا۔
پہلے تو ہم خدمت کے جذبے سے اس کے ساتھ ہونے پر خوش تھے مگر کسی پہرے دار نے امیر
صاحب کوبتایا کہ یہ نابینا شخص مشکوک ہے اور ہم اس کی نگر انی کررہے ہیں۔ آپ اسے
جماعت میں ساتھ نہ لیکر جائیں ۔جماعت بننے کے بعد ایک دن مرکز میں ہدایات سننی
ہوتی تھیں اور پھر مصافحے کے بعد روانگی ہوتی تھی ۔امیر صاحب نے اس نابینا سے جان
چھڑانے کے لئے اسے بیٹھنے کی جگہ نہ بتائی
، تاکہ آرام سے ہم اسے الگ کرسکیں۔ اس وقت رائیونڈ میں پرانا مرکز ہوتا
تھارش کی وجہ سے بینا آدمی کے لئے بھی کسی کو تلاش کرنا آسان نہ ہوتا تھا مگر وہ
نابینا حیرت انگیز طور پر جہاں ہم پہنچتے،
پہنچ جاتا ، اور قریب پہنچ کر لاٹھی ہلا ہلا کر سعید بھائی ! سعیدبھائی! آوازیں
دینا شروع کردیتا ۔ اور ہمارے ساتھ آکر بیٹھ جاتا۔واضح الفاظ میں اسے منع امیر
صاحب بھی نہیں کرپارہے تھے۔بالآخر ان سے نجات کے لئے یہ جماعت توڑنا پڑی اور ہمیں
الگ الگ جماعت میں جانا پڑا۔
نئی جماعت میں ہمارے
امیر صاحب ڈگری کے بھائی عبدالجبار واپڈا والے تھے اور مولوی ضیاء صاحب ڈگری والےاور دو دورہ کے طلباء بھی ہمارے
ساتھ تھے ۔ہماری پہلی تشکیل گوجرانوالہ کے قریب قلعہ دیدار سنگھ کے مضافاتی
دیہاتوں میں ہوئی۔ یہاں پر ہم نے بہت سی عجیب باتیں دیکھیں۔
ایک گاؤں میں ہم
گئے تو اس میں صرف ایک تبلیغی ساتھی تھے وہ بزرگ عمر کے تھے اور قادری سلسلہ سے
بیعت تھے۔ گاؤں کے لوگ انہیں وہابی کہتے تھے تبلیغ جماعت کو ناپسند کرتے تھے مگر
ان کے معاملات کے وہ سب گرویدہ تھے۔ گاؤں والوں کا کہنا تھا کہ ان کے معاملات بہت
عمدہ ہیں ۔ حتی کہ اپنی پانی کی باری ختم
ہونے پر اگر چہ اگلابندہ نہ بھی آیا ہو خود ہی اپنا پانی بند کرکے اگلے کے کھیت
میں پانی چلادیتے ہیں۔
اس علاقے کے
دوران جو جہالتیں ہم نے دیکھیں ان میں سے ایک یہ تھی کہ وہ سورہ لہب کوجماعت میں
بلندآواز میں پڑھنے والے امام کی پٹائی کرتے تھے ۔ ان کا کہنا تھا کہ یہ حضورﷺ کے
چچا کی ہجو کر کے آپ ﷺ کا دل دکھا رہاہے۔
وہاں ایک صاحب نے
تقریر کی اور حضرت ابوہریرہ ؓ کی مال ِ غیمت کی حفاظت کے دوران شیطان کو پکڑے والی
حدیث بیان کی اور اس میں شیطان کی ہیئت کذائی
یوں بیان کی کہ ایک بوڑھا آیا جس نے سرپر بستر اُٹھایا تھا ہاتھ میں لوٹا
پکڑا تھا دوسرے ہاتھ میں تسبیح تھی والعیاذ باللہ
حضور ﷺ کی طرف منسوب کرتے ہوئے کہا کہ یہ تبلیغی جماعت کا امیر ہے ۔
آج چلا گیا اور چودہ سو سال بعد دوبارہ
آئے گا۔ آگیا کہ نہیں؟ استغفراللہ والعیاذ باللہ
اسی علاقے کے ایک
اور گاؤں کی مسجد میں گئے جمعہ کا دن تھا جو
صاحب تقریر کررہے تھے قرآن کی آیت پڑھ کر اپنی مرضی کے انتہائی غلط جملے ایسی
روانی سے بول رہے تھے گویا کہ ترجمہ بتارہے ہوں ۔مشتے از خروارے کے مصداق ان کی
قابلیت یہ تھی کہ"افان مات" کا ترجمہ " حضور دی امت وی بڑی سوہنی
" کررہے تھے،تبلیغ اور تبلیغیوں پر شدید تنقید کررہے تھے۔ کہ اچانک کہنے لگے
" لوکو تبلیغاں کریا کرو ، جماعتاں چ جایا کرو" ہم شدید حیرت کا شکار
ہوئے کہ اچانک پوری ۱۶۰ ڈگری کیسے تبدیل ہوگئے۔وہ بعد میں معلوم ہوا کہ پنڈ کے ۳
عدد چوہدری تبلیغ کے مخالف تھے جو کہ پہلے سے مسجد میں موجود تھے۔ وڈا چوہدری جو
کہ جٹ برادری سے تعلق رکھتے تھے وہ تبلیغ
سے متاثر ہوچکے ہیں ، تو ان کے مسجد میں داخل ہونے سے مولوی صاحب کا انداز بلکل
بدل گیا۔
اس تشکیل کے
دوران الحمدللہ مولانا سرفراز خان صفد ر صاحب کی زیارت کی سعادت حاصل ہوئی۔ حضرت
صاحب ِ فراش تھے ،دورے کے طلباء جو ہمارے ساتھی تھے کو انہوں نے اجازت حدیث دی ۔
اسی تشکیل کے
دوران ایک مسجد اہلحدیث حضرات کی ایسی دیکھی جس کے امام صاحب تصوف سے تعلق رکھتے
تھے ، غالبا ً ان کا تعلق غرباء اہلحدیث سے تھا جس میں امیر جماعت کی بیعت کی جاتی
ہے ۔
اسی تشکیل میں
ہمارے ساتھی بھائی رضوان کامونکی والے اور ایک اور ہمارے ساتھی ہماری نصرت کے لئے
گوجرانوالہ مرکز میں آئے ۔ اور ساتھ کیلے کی درجنیں لائے۔
دوسری تشکیل :
لاہور ، تیونس کے عرب کے ساتھ
اس تشکیل سے
واپسی پر میں نے عرب مہمانوں کے ساتھ تشکیل کروانے کی ٹھان لی، ستم یہ کہ مدارس کے
طلباء کو مہمانوں کے ساتھ نہیں بھیجاجاتا تھا ، تو میں نے اپنا تعارف اسکول کے
طالبعلم کے طور پر کرواکر تشکیل والی جگہ چلے گئے ، ہمیں جس جماعت میں جوڑا گیا اس
میں صرف امیر صاحب عربی تھے باقی سارے پاکستانی تھےوہ غالبا تیونس کے تھے اور پیشے
کے لحاظ سے سماک یعنی مچھیرے تھےیہ ان کی
چار مہینے کی آخری تشکیل تھی ۔ان کے کچھ جذباتی عربی جملے آج بھی مجھے یاد ہیں۔ہماری
تشکیل لاہور کی دومسجدوں میں ہوئی ،دونوں جگہ ہی جماعت کے لئے کچھ رکاوٹ تھی، پہلی جگہ میں مسجد کے ساتھ مزار
تھا ، اور اس میں تحریری طور پر بھی لکھ کر لگایا ہوا تھا کہ تبلیغی جماعت کو بیان
کرنے کی اجازت نہیں ہے اور عصر کی نماز سے پہلے ایک صاحب نے ہمیں مسجد انتظامیہ کا
باقاعدہ پیغام دیا کہ آپ لوگوں کو یہاں بیان کرنے کی اجازت نہیں ہے۔مقامی ساتھیوں
نے بتایاکہ صاحب ِ مزارمرحوم پیر صاحب اس مسجد میں جماعت کوآنے دیتے تھےاور اپنے
مریدوں کو جماعت والوں کی بات سننے کا کہتے تھے مگر ان کی وفات کے بعد بیٹوں کو
کسی نے یہ سمجھایا کہ اگر جماعت والے آتے رہے تو آپ اپنے والد صاحب کے مزار پر
عرس نہیں کرواسکیں گے۔ جس کی وجہ سے انہوں نے جماعت کی آمدپر پابندی لگادی۔
مسجد میں داخل
ہوتے ہی الٹے ہاتھ پر مزار تھا ۔ مہمان امیرصاحب کافی جذباتی تھے جب ان کو
انتظامیہ کا پیغام بتایا گیا کہ انہوں نے مسجد میں کام کرنے سے منع کردیا ہے تو وہ
قیام کی ترغیب دینے لگے۔ کہنے لگے " ماذا سیفعلون بنا، ھل یشتموننا ، فالانبیاء شُتِموا، اویتفلون علینا فالانبیاء
تُفلت علیھم، او یلطموننا ، فالانبیاء لطموا،او یضربوننا فالانبیاء ضُرِبوا، او یقتلوننا فالانبیاء قتلوا۔یعنی وہ
کیا کریں گے ،کیا ہمیں گالیاں دیں تو انبیاء بھی اس سے محفوظ نہیں رہے، یا ہم پر
تھوکیں گے تو انبیا ء کے ساتھ یہ گستاخی کی گئی یا ہمیں تھپڑ ماریں گے تو انبیاء
بھی اس سے محفوظ نہ رہے یاکیا ہمیں ماریں گے تو انبیاء کے ساتھ یہ ظلم ہوا، یا
ہمیں شہید کریں گے تو انبیاء کو شہید کیا گیا۔ "پھر انہیں بتایا گیا کہ یہاں
مقامی ساتھی اس پابندی کے ختم ہونے کے لئے کوشش کررہے ہیں اور تبلیغی کام کے لئے
ایک ساتھی نے اپنی بیٹھک مہیا کی ہوئی ہے ہم نماز پڑھ کرتبلیغی اعمال ان کی بیٹھک
میں کرلیں گے۔ اگر ہم یہاں ٹھہرے رہے تو محنت کا نقصان ہوگا تو وہ مقامی ساتھیوں
کی رائے پر امادہ ہوئے۔
دوسری مسجد کسی
کالج کی تھی جہاں ہمیں صرف اتوار والے دن ٹھہرنے کی اجازت مل سکی پھر باقی دودن
ایک اور مسجد میں لگائے۔ عربی امیر صاحب کا ایک جملہ میں آج بھی استعمال کرتا ہوں
وہ یہ ہے کہ جب ان سے پوچھا جاتا کہ رات کا کھانا عشاء سے پہلے کھانا ہے یا عشاء
کے بعد تو وہ کھانا عشاء سے پہلے کھانے کا کہتے اور استدلال میں یہ جملہ کہتے :"
العَشاء قبل العِشاء وبعد العِشاء العائشہ"۔ ایک دفعہ وہ کپڑے دھورہے تھے نَل
سے پانی آنا بند ہوگیا باقی سب لوگ اُٹھ گئے وہ وہیں کپڑے نَل کے نیچے کئے بیٹھے
رہے اور یہ کہتے رہے"الماء یاتی من خزائن اللہ ، اللہ یاتی بناالماء"،
یہانتک کہ نَل میں سے دوبارہ پانی آنے لگ گیا۔
No comments:
Post a Comment